Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

.


Assalamulaikum semua...

Semalam saya keluar makan dengan seorang kawan lelaki yang baik sangat2..:)
Saya panggil dia abg Zainal
orang nya pun rajin ke surau....Sambil makan tu saya borak2 lah dengan dia..tanya khabar..? Tanya iman...?

Bila saya sembang dengan dia..rasa macm tenang je hati..tengah asyik2 berborak 2 sya pun tanya lah soalan mcm mana nk istiqomah dalam amalan..?

Kali pertama saya tanya dia jawab “saya pun baru nk belajar”
Lepas 2 kiteorng sambung citer ag...kemudian sya tnya ag soalan yg sama??
Abg nie hanya memberi jwapan yg sama..saya hanya mengangguk dan sambung citer ag..
Dan kli ke-3 saya tnya soalan yg yg sama tp dia masih memberi jawapan yg sama..

Bila saya blik umah..sya pun terfikir2 tentang jawapn yang di berikan oleh abg td..akhirnya saya buat kesimpulan..Dalam Setiap Amalan Yang Kita Lakukan Kita Hendaklah :



1 Merendah Diri
2 Berniat Hendak Belajar
3 Kesungguhan Dalam Belajar

WAULAHUALAM

1 comment:

  1. utem..omg! MY hometown! excited jap..hehe

    siapa abg tu?? rock x bro..

    ReplyDelete

Ezy2ureload- Topup Kredit Serendah RM3.00